.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شکایت یک دخترجوان از مجری معروف سیما

روزنامه اعتماد نوشت: دختر جواني كه از يك مجري به اتهام فريب در ازدواج شكايت كرده مدعي است كه او با طرح شكايت‌هاي مختلف سعي در عدم پاسخگويي و انحراف در پرونده را دارد. پرونده شكايت اين دختر جوان در شعبه 78 دادگاه كيفري استان تهران درحال رسيدگي است و براساس قرار صادره از سوي رييس اين شعبه مرد جوان با قرار 50 ميليون‌توماني آزاد است. حال شاكي اين مجري ادعا مي‌كند كه چنين شكايت‌هاي پي در پي و طرح شكايت ساب النبي كه مجازات سنگيني دارد آن هم پيش از دادرسي به شكايت مطرح در شعبه 78 دادگاه كيفري استان دلايل ديگري دارد.

اتهام اين مرد محدود به فريب در ازدواج نيست و اول آبان ماه امسال درپي تفهيم اتهام با قرار بازداشت مواجه شد و با وثيقه 50 ميليون توماني مشروط آزاد است تا به اتهامات خود پاسخ گويد.

شكايتي كه از مردادماه امسال مجري را به دادسرا و سپس دادگاه كيفري استان تهران فراخواند زمينه‌يي چند ساله دارد. رسانه‌هاي مجازي وقتي او با قرار بازداشت روانه زندان اوين شد به انتشار اين خبر پرداختند. نخستين خبر را خبرگزاري فارس منتشر كرد. ولي سايت‌هاي اينترنتي كه فرصت يافته بودند از اين منبع خبري موضوع را مطلع شوند به بازانتشار خبر پرداخته و به گمانه‌زني درباره هويت اين مجري پرداختند. شبكه خبري سينماي ايران، «سينما پرس»، همچنان اين خبر را به عنوان منبع بقيه سايت‌ها روي خروجي خود دارد. اين مرد بايد 22 آذرماه امسال در دادگاه كيفري استان تهران حاضر شود. و در حالي كه دو جلسه تفهيم اتهام را پشت سرگذاشته است در اين تاريخ بايد از خود دفاع كند.

ماجرا از كجا آغاز شد

برخلاف آنچه سايت‌ها و پايگاه‌هاي اينترنتي درباره اين ماجرا نوشته‌اند، مجري و شاكي‌اش كه دختري 29 ساله است درپي يك تماس تلفني در روزهاي انجام فريضه حج در سال 1388 با هم آشنا شدند و هر دو با هم در كاروان حج نبودند. شاكي در پرونده‌يي كه در دادگاه كيفري استان تهران در حال رسيدگي است در شرح ماجرا اظهار كرده است كه ابتدا براي آنكه حاجتي داشتم و مي‌خواستم در روز عرفه اين مرد كه در مراسم حاضر بود واسطه شود و نام مرا در آن مكان مقدس بياورد، به او زنگ زدم ولي او بعد از اين تماس با اصرار فراوان مرا به فرودگاه و استقبال از خود فراخواند و اظهار داشت كه پيشتر عاشق دختري بوده كه صدا و ظاهرش شبيه من بوده و به دليل داشتن تومور مغزي به رحمت خدا رفته است. اين دختر جوان در مراحل دادرسي و در پاسخ به اين سئوال كه چرا با وجود اطلاع از واقعيت زندگي اين فرد باز هم در ارتباط با او باقي ماندي به قضات گفته است كه اين مرد هيچ گاه از داشتن زن و فرزند به من چيزي نگفت و مرا به بهانه‌هاي مختلف در سفرهايي كه كاري يا غيركاري بود، با خود همراه مي‌كرد.

در طرح شكايت عليه اين مرد موضوع تقاضاي كمك مالي نيز مطرح است. براساس شكايت مطرح شده شاكي گفته است در سفري كه همان ابتداي آشنايي داشتيم او از بدهي 200 ميليون توماني‌اش سخن گفت و مرا مجاب كرد كه برايش كمك مالي تهيه كنم و همين سبب شد كه در اخذ وامي 100 ميليون توماني سفته‌هايي به ارزش 40 ميليون تومان را من امضا كنم.

شاكي در اين پرونده مدعي شده است كه اين فرد پس از آنكه وام 100 ميليون توماني را تسويه كرده سفته‌ها را از محل اعطاي وام گرفته و سپس در هر مورد كه مي‌خواسته از اين مرد جدا شود او را تهديد مي‌كرده كه سفته‌هايش را اجرا مي‌گذارد و موجب ممنوع الخروجي‌اش از كشور مي‌شود. اين وضع از اواسط سال 1389 تا مردادماه امسال ادامه داشته است تا سرانجام دختر جوان از او شكايت و پيگير خواسته‌اش به طور قانوني شده است.


چرا شكايت ساب النبي

به ادعاي دختر جوان،‌اين مرد، پس از آنكه ديد دختر جوان از او شكايت كرده بلافاصله بعد از اينكه شكايت در دادسراي ناحيه 5 تهران به جريان افتاد از او به اتهام نشر اكاذيب شكايت كرد. دادسرا با بررسي اين شكايت آن را وارد ندانست و مجري بار ديگر به اتهام ايجاد مزاحمت از دختر جوان شكايت كرد. بار ديگر دادسرا با بررسي مستندات اين شكايت را نيز وارد ندانست. اين درحالي بود كه مجري از سال 1388 دختر جوان را مي‌شناخت و اگر رابطه با او را مزاحمت مي‌دانست زودتر از تابستان امسال مي‌توانست اقدام به شكايت كند. اما دختر جوان يك‌بار در سال 1389 از اين مجري به اتهام فريب در ازدواج شكايت كرده بود كه با قول مساعدي كه او داده بود رضايت داد. وقتي مردادماه امسال شكايت دختر جوان از مجري مشهور به جريان افتاد و در دادگاه كيفري استان تهران به عنوان متهم احضار شد و قرار بازداشت براي خود را ديد بلافاصله بعد از آزادي به قيد وثيقه 50 ميليون‌توماني با طرح شكايت ساب‌النبي دختر جوان را به دادسرا كشاند.

در فصل دوم از كتاب پنجم قانون مجازات اسلامي كه به تعزيرات و مجازات‌هاي بازدارنده اختصاص دارد تحت عنوان اهانت به مقدسات مذهبي و سوءقصد به مقامات داخلي موضوع ساب النبي و توهين به حضرت محمد(ص) و حضرت فاطمه(س) نيز تشريح شده است. در ماده 513 قانون مجازات اسلامي آمده است: «هر كس به مقدسات اسلام يا هر يك از انبياي عظام يا ائمه طاهرين(ع) يا حضرت صديقه طاهره (س) اهانت نمايند اگر مشمول حكم ساب‌النبي باشد اعدام مي‌شود و در غير اين صورت به حبس از يك تا 5 سال محكوم خواهد شد.»

در حال حاضر طرح شكايت آزاد است و اثبات بي‌گناهي و آوردن ادله اثبات دعوا به عهده شاكي نيست. به نظر مي‌رسد اين مرد نيز كه اينك خود را در برابر قضات دادگاه كيفري استان تهران در آستانه محكوميت ديده با استناد به چنين موادي از قانون مجازات اسلامي سعي در طرح شكاياتي دارد كه بتواند ضمن به دردسرانداختن شاكي خود كه دختري جوان است او را به مصالحه و ختم دادرسي وادار كند.

اين در حالي است كه اثبات جرمي مستند به ماده 513 قانون مجازات اسلامي كار ساده‌يي نيست و البته قضات دادگستري به خوبي به چنين مسائلي واقفند.

روزنامه اعتماد آمادگي دارد نظرات «مجري» را نيز منتشر كند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.